Taalcafé Leuth

Eind 2018 zijn zes Syrische statushouders in de pastorie in Leuth komen wonen. Hun komst was aanleiding om ‘Taalcafé Leuth’ op te zetten, in eerste instantie alleen voor en met de Syrische mensen, maar al snel waren ook statushouders van andere nationaliteiten van harte welkom.
Het doel van het Taalcafé was en is nog steeds: elkaar ontmoeten, samen dingen ondernemen en anderstaligen de mogelijkheid bieden om de Nederlandse taal te oefenen in een ongedwongen, gezellige, niet-schoolse sfeer. Het Taalcafé wordt gerund door 8 vrijwilligers.
Iedere vrijdag van 10.00 -12.00 komen de anderstaligen en een aantal vrijwilligers (4-6, op toerbeurt) bij elkaar in het Kulturhus van Leuth, en wordt bij een kop koffie/thee over een bepaald thema gepraat en eventueel een (taal)spel gespeeld.

Met de subsidie van SSBK konden er extra activiteiten buiten ondernomen worden, zoals museumbezoek, een wandeling in stad en natuur en een kerstlunch.