Over de stichting

Achtergrond van het Steunfonds

Mevrouw C.W.A. Schneider-Kros, die op 16 juli 1956 overlijdt, heeft tot enige erfgename van haar nalatenschap de R.K. Stichting Volksjeugdzorg Don Bosco aangewezen. Deze Stichting richtte vervolgens ten behoeve van het beheer van de nalatenschap het Steunfonds op.

Achtereenvolgende besturen hebben sinds 1956 de kapitaalvorming van het fonds bevorderd, waardoor het op beperkte schaal mogelijk werd uit de opbrengsten van het fonds financiƫle steun te verlenen aan projecten op sociaal-cultureel terrein in brede zin.

Het fonds richt zijn activiteiten op Nijmegen en omgeving en organiseert jaarlijks een subsidieronde. De toegekende subsidies worden uitgereikt tijdens de Don Boscolezing, die begin juli plaatsvindt.

Stichting Steunfonds Buurt- en Klubhuiswerk Nijmegen en omstreken
KvK 41055434

Bestuur

Het Steunfonds wordt beheerd door een stichtingsbestuur. Dit bestuur wordt gevormd door:

Leidy van der Aalst-Wolken (voorzitter)
Guus Bremer (secretaris)
Odile Jansen (penningmeester)