From Heumensoord with love

Op 2 mei 2016 sloot Heumensoord, de eerste grootschalige noodopvang in Europa, na 8 maanden haar deuren. Ongeveer 3.000 vluchtelingen werden hier opgevangen. De bewoners hadden veel last van de negatieve publiciteit over deze grootschalige opvang. Maar door de massale hulp van de buitenwereld ontstonden ook mooie contacten en ontmoetingen. Een groep oudbewoners (vluchtelingen) organiseerde op 17 juni 2016 een feest voor en door de bewoners van Heumensoord en de talrijke vrijwilligers.

Ondanks de moeilijke en sobere omstandigheden in het kamp Heumensoord ontstonden er door de open en warme houding van de ‘Heumensoorders’ en de blijdschap om het contact met de vrijwilligers verbindingen die tot op de dag van vandaag voortduren.

Veel bewoners van Heumensoord konden op diverse wijze hun talenten benutten: kunstenaars, fotografen, muzikanten, koks, een archeoloog, computerprogrammeurs, filmmakers, presentatoren. Al deze mooie kwaliteiten kwamen uiteindelijk samen op 17 juni, in Lux. From Heumensoord With Love (FHWL) was geboren