Het Kulturhus Beek heeft met de activiteiten voor ouderen de vierde jaarlijkse Don Boscoprijs gewonnen. De prijs is genoemd naar de Nijmeegse Stichting Don Bosco die zich na de tweede wereldoorlog vooral inzette voor de verwaarloosde jeugd.

Er waren behalve de winnaar nog twee genomineerde projecten, de Vroege(r) Kermis van de OEV in Millingen en de Braderie Willemskwartier. Met veel enthousiasme presenteerden de projecten zich op 12 maart, in het gebouw OEV te Millingen aan de Rijn. Voor elkaar en met name voor de onafhankelijke jury bestaande uit Hannie Kunst, oud wethouder van de Gemeente Nijmegen, Anja Middelkoop uit Millingen, beeldend kunstenaar en organisator van tal van exposities en evenementen en Martin van Summeren, oud docent aan de HAN met veel kennis van sociaal cultureel werk. De jury was erg onder de indruk van het enthousiasme en de inzet van de vrijwilligers: Alle drie genomineerde projecten doen de goede dingen voor de juiste mensen. Met weinig geld wordt heel veel bereikt. Duidelijk is dat het geld van de SSBK goed terecht komt. De winnaar, Kulturhus Beek, verbindt drie organisaties, de Zonnebloem, de KBO en het Kulturhus, De activiteiten zijn voor de hele gemeente Berg en Dal en ook daarbuiten. Er is een breed programma met keuzemogelijkheden. En het wordt uitgevoerd door vrijwilligers. Het was een geanimeerde avond waar de projecten en de andere aanwezigen ook van elkaar leerden. OEV werd door de voorzitter van de SSBK aan het einde van de avond hartelijk bedankt voor de geboden gastvrijheid. Lees meer en bekijk de foto’s op de website van Henk Baron en in de Gelderlander.