De Kleurfabriek wint Don Boscoprijs 2017

Voor de tweede keer werd de Don Boscoprijs uitgereikt. Deze keer in het Kulturhus In Beek.  Winnaar werd de Kleurfabriek met het project de Zomeruitdaging, die op 17 februari 2017 een cheque van duizend euro in ontvangst mocht nemen.

De  prijs werd, in aanwezigheid van alle genomineerden en de jury, uitgereikt door de voorzitter van de SSBK, mevrouw Nuray Dogan

Voor de prijs waren vijf projecten genomineerd die in juni 2016 voor hun werkzaamheden subsidie hebben ontvangen van de Stichting Steunfonds voor het Buurt en Klubhuiswerk in Nijmegen e.o. Dit waren behalve de Kleurfabriek en het Parkinsoncafé in Nijmegen, de Buurderij de Lage Hof in Overasselt, From Heumensoord with Love en het Avonturenbos Stekkenberg in Groesbeek.

Een onafhankelijke jury onder leiding van voorzitter Paul Wilbers (oud-burgemeester van Ubbergen) heeft de genomineerde projecten beoordeeld. Belangrijke criteria  waren: de inzet van vrijwilligers, duurzaamheid en de bijdrage aan de sociale cohesie in de eigen gemeenschap. De keuze viel op de Kleurfabriek omdat door de training van jongeren voor het zomerkamp een duurzaam netwerk kan ontstaan.