Uitreiking eerste Don Boscoprijs

Op  donderdag 11 februari 2016 is in het voorzieningenhart van het Willemskwartier (Nijmegen) ’t Hert voor het eerst de DON BOSCO PRIJS uitgereikt aan de Ontmoeting Willemskwartier. Naast de jaarlijkse subsidies is er voor het eerst een extra prijs.

Behalve de  winnaar waren nog drie projecten genomineerd: Stichting Kleurfabriek (die zich inzet voor kinderen, jongeren en gezinnen van het asielzoekerscentrum Nijmegen), De Jeugd-3-Daagse Ooij en de Stichting Huiskamer Jasmijn.

Initiatiefgroep de Ontmoeting Willemskwartier neemt de eerste Don Boscoprijs in ontvangst

Voor de extra prijs van 1000 euro heeft een onafhankelijke jury bestaande uit Paul Wilbers (oud burgemeester van Ubbergen), Brigitte Theeuwen, en Dianne Weersink zich gebogen over de genomineerde projecten. Vier uitstekende initiatieven; allen de moeite waard om uitgevoerd te worden. De jury heeft uiteindelijk gekozen voor een project dat zich uitdrukkelijk richt op verbinding van mensen die elkaar nog niet kennen: bewoners, bezoekers, nieuwkomers in buurt of wijk. In het project zijn veel vrijwilligers actief en er wordt veel zelfwerkzaamheid gevraagd. Het prijswinnende project wil  “ontmoeten” nog eens extra benadrukken door zieke buurtbewoners, bedlegerige ouderen of jongeren, of gezinnen die het niet breed hebben te bezoeken of eens een leuke dag te bezorgen.